نمایشگر یک مطلب نمایشگر یک مطلب

جهت دسترسی به فهرست کامپیوتری کتابخانه دانشکده علوم مالی   کلیک فرمایید

 

معرفی کتابخانه و خدمات

كتابخانه دانشكده امور اقتصادي در سال 1371 در مركز آموزش عالي و ضمن خدمت وزارت امور اقتصادي و دارائي با هدف حمايت از فعاليتهاي آموزشي آن وزارتخانه از طريق تامين نيازهاي درسي و مطالعاتي دانشجويان و كاركنان بمنظور  ارتقاء سطح علمي، فعاليت خود را  بنا نهاد.

كتابخانه در آن زمان به دانشجويان بورسيه وزارت دارائي اعم از كارداني ، كارشناسي، كارشناسي ارشد و همچنين به كاركنان، در دوره هاي آموزشي ضمن خدمت خدمات شاياني ارائه نمود.

از سال 1384 با تصويب شوراي عالي اداري دانشكده به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري پيوست. با تغییر مدیریت در سال ۱۳۸۴ تغییرات وسیعی در دانشکده بوجود آمد و در سال ۱۳۸۶ به دانشکده علوم اقتصادی و در سال ۱۳۸۹ به عنوان دانشگاه علوم اقتصادی با سه دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم مالی ارتقا یافت. در ادامه و در سال 1390 کتابخانه های دانشکده مدیریت  و دانشکده اقتصاد با مرکزیت کتابخانه دانشکده علوم مالی شروع بکار کردند.

سرانجام در سال ۱۳۹۳ دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی ادغام شد.

و هم اکنون کتابخانه دانشکده علوم مالی  با حدود 25 هزار نسخه کتاب فارسی، 2600 نسخه کتاب لاتین و 749 عنوان پایان نامه ، به عنوان یکی از زیر مجموعه های دانشگاه خوارزمی مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان و اعضای هیات علمی  می باشد.

 

 

 

 آیین نامه استفاده از کتابخانه دانشکده علوم مالی

آئين‌نامه كتابخانه، مجموعه‌اي از ضوابط و دستورالعمل‌ها درخصوص امانت كتاب و ارائه ساير خدمات اطلاع‌رساني به مراجعه‌كنندگان است. هدف از تدوين آن حفظ حقوق و اجراي مقررات كتابخانه براي همه اعضاء (هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان) مي‌باشد.

آئين‌نامه حاضر نحوه و شرايط ارائه خدمات كتابخانه به همه اعضاء و مراجعين دانشگاه را در برمي‌گيرد، تا حتي‌المقدور امكان بهره‌برداري از امكانات و منابع اطلاعاتي كتابخانه براي كليه اعضاء فراهم آيد.

ماده 1: افراد مجاز به استفاده از كتابخانه و شرايط عضويت

1- دانشجويان دانشگاه خوارزمی  

2- اعضاء هيأت علمي (رسمي، پيماني) دانشگاه خوارزمی 

3- كاركنان (رسمي ، پيماني و قراردادی) دانشگاه خوارزمی   

4- مراجعانی از سایر دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی

گروه اول: دانشجويان دانشگاه

الف. تكميل فرم ثبت (فرم درخواست عضويت)  با ارائه کارت دانشجویی

تبصـره1: مدت اعتبار عضويت تا پايان دوران تحصيل در دانشگاه خوارزمی  مي‌باشد.

 تبصـره2: كتابخانه از امانت كتاب به مراجعين غير عضو معذور خواهد بود.

 

 گروه دوم: اعضاء هيأت علمي و كاركنان دانشگاه خوارزمی 

الف. تكميل فرم ثبت‌نام (فرم درخواست عضويت)

 تبصـره: كتابخانه از امانت كتاب به مراجعين غير عضو معذور خواهد بود.

مراجعانی از سایر دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی

افراد مراجعه کننده از سایر دانشگاه ها و مراکز با ارئه کارت دانشجویی یا کارت شناسایی معتبر

می توانند در محل کتابخانه از منابع استفاده نمایند و به این گروه کتاب یا سایر منابع امانت داده نمی شود.

ماده 2: مقررات امانت، تمديد، درخواست و استرداد كتاب

اعضاي كتابخانه برابر با مقررات مندرج در جدول ذيل مي‌توانند از كتابخانه كتاب امانت بگيرند:

 

 

اعضای کتابخانه

 

 

تعداد کتاب

مدت امانت

دفعات تمدید

اعضاي هيأت علمي

5

30 روز

دوبار

کارکنان دانشگاه

4

30 روز

دوبار

دانشجویان          مقطع کارشناسی

2

15 روز

یکبار

دانشجویان کارشناسی ارشد

4

30 روز

یکبار

 

1-2 . شرط امانت گرفتن كتاب، دارا بودن كارت دانشجویی است.

2-2. هر عضو فقط با كارت دانشجویی خود مجاز به امانت كتاب مي‌باشد.

3-2. كتابخانه مي‌تواند بنا به ضرورت تعداد كتابها و مدت امانت را كاهش دهد و يا استرداد كتابها را قبل از  پايان مدت امانت درخواست نمايد.

4-2. كليه اعضاي هيأت علمي (اعم از رسمي، قراردادي و پيماني) موظفند قبل از انجام سفرهاي طولاني داخل و يا خارج از كشور (همچون استفاده از فرصت مطالعاتي) كليه كتابهاي امانت گرفته شده را به كتابخانه عودت نمایند.

5-2 . در زمان عودت كتاب، ‌مراجعه شخص امانت‌گيرنده الزامي نيست.

6-2 . دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی (نفرات اول تا سوم هر وروودی) می توانند 4 عنوان کتاب به مدت 20 روز به امانت ببرند. 

تبصـره1 :  اسامی دانشجویان ممتاز در آغاز هر ترم توسط آموزش در اختیار کتابخانه قرار می گیرد.

تبصـره 2: تمديد امانت كتاب در صورتي امكان‌پذير است كه اعضاي ديگر كتابخانه درخواست استفاده از آن کتاب را نداده باشند.

تبصـره 3: در صورت عدم مراجعه فرد درخواست کننده، کتابخانه 48 ساعت بعد از بازگشت کتاب درخواستی ، مي‌تواند اقدام به امانت كتاب به افراد دیگر نمايد.

ماده 3: منابعي كه امانت داده نمي‌شود:

1-3 . كتاب های مرجع شامل: دائره المعارف ها، واژه نامه ها، سالنامه ها ، مجموعه قوانين ،كتابشناسی ها،  فهرست ها، مقاله نامه ها، اطلس ها و نقشه های جغرافيایی ، كتابهای قطع بلند و مجموعه های چند جلدی ، مجله های علمی و صحافی ها  (كه با علامت لاتينR ، Ref و م مشخص شده است).

2-3 . نشريات ادواري

3-3. پايان‌نامه‌هاي تحصيلي

تبصره 1: به هر دانشجو 20 صفحه از فایل پایان نامه داده می شود.

تبصره 2: خارج کردن پایان نامه از کتابخانه اکیدا ممنوع می باشد.

ماده 4: جريمه ديركـرد

در صورتي كه امانت‌گيرنده در زمان تعيين‌شده از سوي كتابخانه، كتاب يا كتابهايي را كه امانت گرفته مسترد ننمايد، معادل مدت زمان تاخیر، عضویت وی در کتابخانه به حالت تعلیق در خواهد آمد و در این مدت مجاز به امانت کتاب نخواهد بود. سه بار تعلیق موجب لغو عضویت دانشجو در کتابخانه خواهد شد.

تبصـره 1: استفاده غيرمجاز از كارت دانشجویی ساير اعضاء موجب محروم شدن فرد متخلف از خدمات كتابخانه خواهد شد.

 تبصـره 2: كتابخانه از تسويه‌حساب با اعضايي كه هرگونه بدهي به كتابخانه دارند، خودداري خواهد نمود.

ماده 5: كتب گمشده و یا خسارت دیده

1-5 . چنانچه امانت‌گيرنده كتاب را گم كند يا خسارتی به آن وارد نماید،‌ جبران خسارت وارده برعهده امانت گیرنده خواهد بود. امانت گیرنده ملزم می باشد نسخه دیگری از کتاب را تهیه و در اختیار کتابخانه قرار دهد.

تبصـره:  

كتابخانه تا قبل از دريافت اصل كتاب گمشده، با امانت‌گيرنده تسويه حساب نخواهد كرد. بنابراين ضروري است كه كتابخانه را در اسرع وقت از مفقود شدن كتاب مطلع سازد تا زمان لازم براي سفارش و تهيه كتاب مهيا باشد.

ماده 6: تسويه حسـاب

دانشجويان موظفند در هنگام فارغ‌التحصيلي، يا انتقال دائم به ساير دانشگاهها و یا انصراف از تحصيل یا مرخصی تحصیلی با كتابخانه تسويه حساب نمايند.

1-6 . كليه اعضاي هيأت علمي و كاركنان (اعم از رسمی، پيماني، قراردادي ...) موظفند قبل از خاتمه خدمت خود در دانشگاه، كليه كتب امانتي خود را به كتابخانه مسترد نمايند.

ماده 7 : خروج بدون مجوز منابع كتابخانه ممنوع بوده و در صورت رخ دادن، با فرد خاطي برخورد قانوني خواهد شد.

ماده 9: رعايت نظم و ساير مقررات كتابخانه

1-9 . رعايت سكوت به هنگام مطالعه در كتابخانه الزامي است.

2-9 . خوردن،‌ آشاميدن، استعمال دخانيات، استفاده از تلفن همراه در محل كتابخانه ممنوع است‌.

3-9 . مفاد اين آئين‌نامه براي كليه استفاده‌ كنندگان كتابخانه اعم از اعضاي هيأت علمي، كارمندان، دانشجويان و افراد میهمان لازم ‌الاجرا است.

 

 

  • جستجو در منابع کتابخانه

 

پایگاه های اطلاعاتی فارسی

بانک اطلاعات نشریات ایران)مگ ایران(

 

بانک اطلاعات نشریات ایران یا magiran.com از بهترین سایت های جستجوی مقالات فارسی نشریات کشور است . دسترسی دانشگاه به این پایگاه برقرار است و کاربران در داخل دانشگاه به متن کامل مقالات دسترسی خواهند داشت.

www.magiran.com

 


 

سیویلیکا 

بانک تخصصی مقالات کنفرانس های کشور می باشد و دسترسی به متن مقالات ارائه شده در کنفرانس ها و همایش های داخلی از طریق این پایگاه امکان پذیر می باشد . دسترسی دانشگاه به این پایگاه برقرار است و کاربران در داخل دانشگاه به متن کامل مقالات دسترسی خواهند داشت. در این پایگاه هر کاربر هر روز مجاز به دانلود 2 مقاله می باشد که به ایمیل فرد ارسال می گردد.

www.civilica.com

 


                      

پایگاه های اطلاعاتی لاتین

Sciencedirect     

 دسترسی به پایگاه ساینس دایرکت به طور مستقیم برقرار است و دانشجویان و اساتید محترم دانشگاه قادر به دریافت متن کامل مقالات از این پایگاه هستند.

www.sciencedirect.com

................................................................................................................................................

Scopus

دسترسی به پایگاه اسکوپوس نیز به صورت مستقیم امکانپذیر است.این پایگاه  بزرگترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان است؛ یعنی علاوه بر چکیده مقالات، دارای فهرست منابع هر مقاله نیز بوده و بدین ترتیب امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله را فراهم می‌کند.

www.scopus.com

..............................................................................................................................

Articlegate

دسترسی به برترین و معتبرترین پایگاه های اطلاعاتی دنیا همچون امرالد، جی استور، پروکوئست و... از طریق سامانه Articlegate  به صورت غیرمستقیم برقرار گردیده است، دانشجویان و اساتید محترم، بعد از دریافت ایمیل دانشگاهی، با ثبت نام در سامانه آرتیکل گیت، با جستجو در پایگاه اطلاعاتی موردنظر لینک مقاله یا DOI  مقاله درخواستی را در سامانه آرتیکل گیت وارد نموده و متن کامل آن را دریافت خواهند نمود.

ورود به سامانه

فهرست برخی از پایگاه های اطلاعاتی مهم و معتبر برای دانشجویان دانشکده علوم مالی :

Emerald Insight

Springer

Wiley Online Library

JSTOR

و...

 

www.khu.Articlegate.ir

 

 

 

پرسش های متداول

در ادامه فهرست برخی از سوالات متداول مطرح شده با پاسخ آنها ارائه می گردد:

چگونه می توانم به عضویت کتابخانه در آیم؟

کلیه دانشجویان و اعضاء هیات علمی دانشگاه با ارائه کارت دانشجویی یا هیات علمی می توانند به عضویت کتابخانه در آیند.

چه افرادی می توانند به عضویت کتابخانه در آیند؟

کلیه اساتید و دانشجویان دانشگاه

کارکنان دانشگاه

آیا کتابخانه دانشگاه خوارزمی عضو طرح غدیر می باشد؟

بله،‌جهت صدور کارت عضویت در طرح غدیر با اسکن عکس 3*4 و کارت دانشجویی به کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی مراجعه نمایید.

چگونه ایمیل سازمانی از دانشگاه بگیرم؟

در سایت دانشگاه با مراجعه به پرتال واحد فناوری اطلاعات از منوی درخواست ایمیل دانشگاهی اقدام نمایید.

ساعت کار کتابخانه تا چه ساعتی است؟

ساعات کار کتابخانه از ساعت 8 صبح الی 15:30 می باشد.

سیستم کتابخانه بسته است یا باز؟

کتابخانه بصورت سیستم باز اداره می شود. به این معنی که مراجعین مجاز به ورود به مجموعه کتابخانه هستند.

کتابها و نشریات چگونه در کتابخانه قرار گرفته اند؟

کتابهای مرجع در طبقه همکف و سایر منابع در طبقه زیرزمین کتابخانه دانشکده علوم مالی در خیابان رودسر قرار دارند. آرشیو نشریات در کتابخانه وجود ندارد. دسترسی به مقالات فارسی از طریق پایگاه مگ ایران و سیویلیکا می باشد.

تعداد و مدت زمانی که می توانم کتاب را به امانت ببرم چقدر است؟

.هر دانشجوی دوره کارشناسی می تواند دو کتاب به مدت دو هفته در اختیار داشته باشد

.هر دانشجوی دوره کارشناسی ارشد 4 کتاب به مدت 4 هفته می تواند در اختیار داشته باشد

.دانشجویان ممتاز با ارائه نامه از آموزش از امتیازات ویژه برخوردار می باشند

برای همه گروهها این مدت یک بار قابل تمدید می باشد.

در صورت تاخیر کتاب, چقدر باید جریمه پرداخت نمایم؟

بابت تاخیر در بازگشت کتاب های امانتی هیچ جریمه مادی تعلق نمی گیرد. بلکه به تعداد روزهای تاخیر عضویت شما در کتابخانه به حالت تعلیق در خواهد آمد و در این مدت نمی توانید از کتابخانه استفاده نمایید.

درصورت گم و یا ناقص نمودن کتاب چقدر جریمه باید پرداخت نمایم؟

بایستی عین کتاب یا آخرین چاپ کتاب را تهیه نمایید. در صورت موجود نبودن کتاب در بازار، کتابی که بیشترین مشابهت را از نظر موضوعی با کتاب مفقود شده داشته باشد به عنوان جایگزین پذیرفته خواهد شد.

 برای تسویه حساب از کتابخانه باید به کجا مراجعه نمایم؟

تسویه از طریق سیستم گلستان انجام می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد.

آیا می توانم کتاب مرجع و مجلات یا پایان نامه را به امانت ببرم؟

خیر – استفاده از این دسته از منابع فقط در داخل کتابخانه امکانپذیر است. ضمنا تاریخ آخرین پایان نامه موجود در کتابخانه دانشکده علوم مالی مربوط به  آذر 95 می باشد.

چگونه می توانم پیشنهاد و سفارش خرید کتاب را بدهم؟

با مراجعه به کتابخانه واقع در طبقه همکف دانشکده علوم مالی پیشنهاد خود را ارایه نماید.

آیا امکان دسترسی به فهرست کامپیوتری کتابخانه دانشکده علوم مالی  (پارس آذرخش) از خارج از دانشگاه وجود دارد؟

بله – در پرتال دانشکده علوم مالی با کلیک بر روی جستجوی اینترنتی در کتابخانه از هر جایی قادر به جستجو در منابع کتابخانه خواهید بود.

http://booksearch.ues.ac.ir/web/guest

 

پایان نامه های کل کشور را چگونه می توانم جستجو نمایم؟

از طریق پایگاه اطلاعاتی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران

افراد غیر از دانشجویان و اساتید دانشگاه خوارزمی با چه شرایطی می توانند از کتابخانه دانشکده علوم مالی استفاده نمایند؟

این دسته از استفاده کنندگان فقط با ارائه کارت شناسایی معتبر در محل کتابخانه می توانند از منابع استفاده نمایند

. برای استفاده از پایان نامه ها ارائه معرفی نامه از دانشگاه متبوع الزامی می باشد

چگونه می توانم از پایگاه های اطلاعاتی استفاده نمایم؟

برای استفاده از پایگاه های تحت وب، در محل دانشگاه می توانید در هریک از پایگاه های اطلاعاتی فارسی و لاتین جستجو نمایید.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر یا داشتن سوالی در مورد کتابخانه دانشکده علوم مالی با پست الکترونیکی ذیل مکاتبه فرمایید.

z.nikkhah@khu.ac.ir

 

 

 

 

 

تماس با ما

شماره تماس : 81948348  مستقیم  -  داخلی 228

 

  • افسانه صالحی فشمی  ( امانت)

شماره تماس : 81948348 مستقیم – داخلی 241