نخستین همایش بین المللی"مداخله ی زودهنگام خانواده محور برای کودکان کم شنوا و ناشنوا"برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1395/7/19 | 

نخستین همایش بین المللی"مداخله ی زودهنگام خانواده محور برای کودکان کم شنوا و ناشنوا" در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، این رویداد که در روز جمعه ۱۶ مهر در سالن ۱۷ شهریور برگزار شد، از بزرگ ترین و علمی ترین کنگره های جهان پیرامون توانبخشی کودک کم شنوا و ناشنوا محسوب می شود.

دبیر علمی این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش علمی در ایران، ارتقای وضعیت توانبخشی کشور و به روز شدن اطلاعات کارشناسان دست اندرکار و والدین و جامعه است.

دکتر گیتی موللی با اشاره به اینکه پروفسور یوشی ناگا ایتانو یکی از برجسته ترین دانشمندان در حیطه ی شنوایی شناسی، گفتاردرمانی، روانشناسی و آموزش کودکان ناشنواست و علم مداخله زودهنگام در کم شنوایی، مدیون پژوهش های گسترده ی 20 سال اخیر این دانشمند بنام در عرصه ی توانبخشی است، افزود: مداخله ی زودهنگام خانواده محور برای کودکان کم شنوا و ناشنوا بسیار مهم است و در این همایش علمی حدود 70 مقاله علمی تخصصی برای حاضران ارائه شد.

او حضور والدین پدر این نشست را به عنوان تصمیم گیرندگان و مربیان اصلی کودک کم شنوا و ناشنوا در برنامه های مداخله ی خانواده محور از ویژگی های این همایش بر شمرد و گفت: این همایش علمی را مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با همکاری انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، دانشگاه خوارزمی، سازمان نظام روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و چندین مرکز علمی پژوهشی دیگر برگزار کرده اند.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3007 بار   |   دفعات چاپ: 376 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر