زنگ ایرانداک: کارگاه آموزشی آشنایی و کار با سامانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعات ایرانداک

 | تاریخ ارسال: 1398/4/17 | 
به گزارش «روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران»، بر پایه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و موسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی، و فناوری؛ باید تمام ‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی باشند، در سامانه‌های اطلاعاتی ایرانداک، ثبت و آنها را همانندجویی کنند. برای انجام این قانون، «سامانه ثبت پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌ها» در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR و سامانه «همانندجو» در نشانی TIK.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان گذارده شده است.،  برای آشنایی بیشتر مدیران، استادان ، کتابداران و دانشجویان با این سامانه ها و برخی دیگر از خدمات ایرانداک، کارگاه آموزشی رایگان حضوری با نام «زنگ ایرانداک»، با شعار: (ایرانداک؛ همراه هر گام پژوهش و پژوهشگران) برگزار می‌کند.
گفتنی است  در پایان کارگاه به شرکت کنندگان حضوری  گواهی  ارائه می‌شود  و پخش زنده این کارگاه در نشانی irandoc.ac.ir/live  در دسترس همگان است.
 
زمان : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ از ساعت ۱۴ تا ۱۶
محل برگزاری کارگاه : پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ( ایرانداک)
هزینه: رایگان
محتوا:
·  آشنایی با فرایند دریافت پیشینه پژوهش؛
·   عضویت در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده؛
·   فرایند ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده؛
·   نام‌نویسی در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)؛
·   فرایند نام‌نویسی و کاربرد سامانه همانندجو؛
·  آشنایی با برخی دیگر سامانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعات ایرانداک.
 
اطلاعات بیشتر و نام نویسی در نشانی irandoc.ac.ir/page/۲۹۶۴  در درسترس است .
همچنین ایرانداک آمادگی خود را برای برگزاری این کارگاه در محل آن موسسه گرامی اعلام می دار. برای دریافت اطلاعات بیشتر با رایانامه
infoirandoc.ac.ir مکاتبه فرمایید.
امید آنکه این خدمت کوچک ایرانداک، زمینه ساز پیشرفت بیشتر در گسترس علم و پاس داشت حقوق پدید آوران باشد. پیشاپیش از توجهی که می فرمایید، سپاسگزاری می نماید.


دفعات مشاهده: 5439 بار   |   دفعات چاپ: 490 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر