ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی حسابداری مدیریت در ایران: از دیدگاه اساتید و دانشجویان این رشته.
دیانتی دیلمی, بابایی بیدهندی, مرجان, & عباسیان. (۲۰۲۲).
حسابداری مدیریت, ۱۵(۵۳), ۱۹-۳۴.
چکیده
هدف پژوهش حاضر ارزشیابی کیفیت درونی برنامه درسی رشته حسابداری مدیریت در ایران با استفاده از عناصر ۹ گانه برنامه درسی در الگوی فرانسیس کلاین (۱۹۹۱) است. نمونه آماری این تحقیق شامل ۳۰۰ نفر از دانشجویان از ترم سوم تا فارغ التحصیلان رشته حسابداری مدیریت است که به روش انتساب متناسب در نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند و۴۶ نفر از مدرسین رشته حسابداری مدیریت که به روش هدفمند انتخاب شدهاند. نتایج پژوهش نشان میدهد از دیدگاه اساتید، در برنامه درسی رشته حسابداری مدیریت عناصر هدف، فعالیتهای یادگیری و گروهبندی در سطح نامطلوب؛ عناصر محتوا، راهبردهای تدریس، زمان، ارزشیابی و مواد و منابع آموزشی در سطح متوسط و عنصر مکان نیز در سطح مطلوب قرار دارد. از دید دانشجویان نیز عناصر گروهبندی، مواد و منابع آموزشی در سطح متوسط و مابقی عناصر در سطح مطلوب قرار دارند.
|