آیین‌نامه اجرایی ثبت پایان‌نامه و رساله دانشجویان(95/10/19)

 | تاریخ ارسال: 1395/10/19 | 

آیین‌نامه اجرایی ثبت پایان‌نامه و رساله به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

پایان نامه

 پیرو ابلاغ آیین‌نامه الزامی شدن ثبت پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و بررسی اصالت آنها در ایرانداک، آیین‌نامه اجرایی آن، توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، پیرو ابلاغ آیین‌نامه «ثبت و اشاعه پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آنها» از جانب محمد فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، به تمامی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، دانشگاهها موظف شدند پیشنهاده پایان‌نامه و رساله‌ (پارسا)های مصوب و «پارسا»های دانشجویان خود را پس از دفاع در سامانه‌های اطلاعاتی ایرانداک ثبت و تایید کرده و متن کامل آنها را در قالب و به شیوه‌ای که ایرانداک تعیین می‌کند، بارگذاری کنند.

بر پایه این آیین‌نامه، موسسه‌ها موظفند پیشنهاده (پروپوزال) مصوب و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشجویان خود را در سامانه ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده به نشانی sabt.irandoc.ac.ir ثبت و تایید و متن کامل آن را بارگذاری کنند.

همچنین، موسسه‌ها موظفند متن کامل پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترای دانش‌آموختگان دست کم سه سال پیشین خود را در سامانه نام برده ثبت و تایید و متن کامل آنها را در قالب و به شیوه‌ای که ایرانداک تعیین می‌کند، بارگذاری کنند.

بر پایه ماده هشت و ۹ این آیین‌نامه، موسسه‌ها موظف هستند، با بازنگری در فرایندهای آموزش و دانش‌آموختگی خود، پیش از تصویب پیشنهاده پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و دفاع نهایی، اصالت محتوای آن را با کاربرد سامانه تحت وب «همانندجو» به آدرس tik.irandoc.ac.ir که با دریافت متن نوشتار از کاربر و مقایسه خودکار آن با متن کامل پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترای موجود در پایگاه‌های ایرانداک نوشته‌های همانند را بازیابی و اندازه همانندی و منبع اطلاعات همانند را نمایش می‌دهد، بررسی کنند.

همچنین، پیش از تصویب پیشنهاده پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری پیشینه آنها را با کاربرد پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) ganj.irandoc.ac.ir بررسی کنند.

این خدمت را ایرانداک در سامانه پیشینه پژوهش به نشانی pishineh.irandoc.ac.ir به دانشجویان عرضه می‌کند.

لینک خبر: http://www.mehrnews.com/news/3870480


دفعات مشاهده: 3238 بار   |   دفعات چاپ: 361 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر