چکیده مقاله تأثیر آموزش حسابداری مدیریت به شیوه شبیه‌سازی ایفای نقش، بر یادگیری و یادداری دانشجویان

 | تاریخ ارسال: 1400/8/29 | 
تأثیر آموزش حسابداری مدیریت به شیوه شبیه‌سازی ایفای نقش، بر یادگیری و یادداری دانشجویان
طبیبی راد, وحیده, دیانتی دیلمی, غلامی جمکرانی, بختیاری و عباسیان. (۱۴۰۰)

حسابداری مدیریت, ۱۴(۴۹), ۱۱۱-۱۲۴.

چکیده
در سال‌های اخیر، تعداد قابل‌توجهی از مراجع علمی و حرفه‌ای حسابداری (IFAC، CPA، AECC،ICAA)   خواستار توسعه طیف گسترده­ای از مهارت‌های لازم، در دانش‌آموختگان حسابداری و متنوع کردن رویکرد فراگیرمحور در آموزش بوده­اند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر رویکرد آموزشی شبیه‌سازی ایفای نقش، به‌عنوان یک روش تدریس فراگیر محور، در کلاس درس حسابداری مدیریت انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانشجویان حسابداری مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می‌باشد. نمونه آماری تحقیق شامل دو گروه حسابداری مدیریت جمعاً ۶۰ نفر (۳۱ نفر گروه آزمایش و ۲۹ نفر گروه کنترل) است که توسط یک استاد واحد آموزش‌دیده‌اند. یافته­های پژوهش حاکی از یادگیری و یادداری بهتر دانشجویان گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل است. همچنین نتایج نظرسنجی از دانشجویان (از طریق پرسش‌نامه) نشان از اثربخشی این روش آموزشی در تقویت مهارت­های کلامی و ارتباطی آنها، افزایش انگیزه و یادگیری بهتر مفاهیم بنیادی حسابداری مدیریت دارد.

دفعات مشاهده: 1083 بار   |   دفعات چاپ: 233 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر